הדרך של לפיד לתמוך ברפורמים: ציטוט מדרשי חז"ל

    "אתה קונסרבטיבי, אז אתה לא יהודי באמת. בוא נוותר לך על ההוצאה להורג"
    איתי גדסי 4 Comment on הדרך של לפיד לתמוך ברפורמים: ציטוט מדרשי חז"ל

    לא קל לשבת באופוזיציה ולהיות חסר מעש, בעיקר זה קשה ליו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד • אך למרות הכל – את רגעי התהילה הוא מנסה לקבל בנאומים במליאת הכנסת בעד הרפורמים ונגד החיבור הקואליציוני עם החרדים

    לפיד צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    "אתה קונסרבטיבי, אז אתה לא יהודי באמת. בוא נוותר לך על ההוצאה להורג"
    16:58
    08.05.24
    הרב משה בן לולו No Comments on "מציאות לא פשוטה": תושבי שלומי מפונים מביתם כבר מעל חצי שנה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא קל לשבת באופוזיציה ולהיות חסר מעש, בעיקר זה קשה ליו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד שרואה איך החרדים מובילים עד כה את הקואליציה על פי המוסכם עמם עוד בהסכם הקואליציוני. אך למרות הכל – את רגעי התהילה מנסה לפיד לקבל בנאומים בפני מליאת הכנסת.

    היום נאם לפיד בכנסת, והתייחס למתווה הכותל המערבי ולסוגיית הרפורמים והמקוואות, "אם ימוססו את ההסכמות לגבי הכותל, אם יעבירו את חוק המקוואות, אם ימשיכו לעמוד פה על הדוכן ולהוציא את הרפורמים והקונסרבטיבים מכלל ישראל, אנחנו נאבד את רובה המכריע של יהדות העולם. זה מסוכן, זה חסר אחריות, ובעיקר – זה מאוד לא יהודי. אדוני רה"מ, אתה ראש הממשלה של כל היהודים, אל תתן ידך לפגיעה ביהדות העולם. ישראל היא היום המדינה המערבית היחידה שבה אין חופש דת ליהודים", טען לפיד בלהט.

    את הדברים הוא נשא במסגרת הצעת 'אי האמון' בממשלה שהגישה מפלגת 'יש עתיד' ואת דבריו פתח בדברי המדרש  "כְּשֵׁם שֶׁאֵין פַּרְצוּפוֹתֵיהֶן דּוֹמִין זֶה לָזֶה, כָּךְ אֵין דַּעְתָּן שָׁוִין זֶה לָזֶה, אֶלָּא כָּל אֶחָד וְאֶחָד יֵשׁ לוֹ דֵעָה בִּפְנֵי עַצְמוֹ…" ועל כך מספר המדרש שמשה רבנו, לפני מותו, פנה לקדוש ברוך הוא ואמר לו: "רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, גָּלוּי וְיָדוּעַ לְפָנֶיךָ דַּעְתָּן שֶׁל כָּל אֶחָד וְאֶחָד, וְאֵין דַּעְתָּן שֶׁל בָּנֶיךָ דּוֹמִין זֶה לָזֶה, וּכְשֶׁאֲנִי מִסְתַּלֵּק מֵהֶן בְּבַקָּשָׁה מִמְּךָ מַנֵּה עֲלֵיהֶם מַנְהִיג שֶׁיְהֵא סוֹבְלָם לְאֶחָד וְאֶחָד לְפִי דַעְתּוֹ", אמר לפיד.

    לדבריו, "פעם אחר פעם עולים לבמה הזו שרים וח"כים ומטיחים עלבונות נוראים ברוב רובה של יהדות ארה"ב ובחלק גדול מיהדות אירופה. זו היהדות? מה עם יהדות מסבירת פנים, מאירת פנים, "ישראל גם אם טעה ישראל הוא". בשביל מה זה טוב לעמוד פה ולכנות אותם בשמות? מה זה תורם? אם נרחיק אותם זה מה שימנע את ההתבוללות, או שזה מה שיאיץ אותה?".

    "מדינת ישראל אינה רק ארצם של היהודים – היא בירתו של העם היהודי. במקום לקרב אותם – מרחיקים אותם. אדוני רה"מ, אתה ראש הממשלה של כל היהודים, אל תתן ידך לפגיעה ביהדות העולם. אתם לא מסכימים עם הרפורמים והקונסרבטיבים – אל תסכימו. מה הדרך הנכונה לטפל בזה? להרחיק אותם? להעליב אותם? לגרום לילדים שלהם להתנכר למדינת ישראל?"

    לפיד סיפר כי "בית הכנסת הגדול ביותר באירופה הוא ה"דוהייני" בבודפשט. זה בית הכנסת של המשפחה שלי. שייך לקהילה הניאולוגית. שזה הקונסרטיבים. בחצר בית הכנסת קבורים אלפי יהודים שהשמידו הנאצים. הם לא חשבו שהם לא יהודים. הם חיו כיהודים, התפללו כיהודים, ונרצחו כיהודים. אף אחד לא ניגש לסבא שלי במחנה הריכוז מאוטהואזן ואמר לו "אתה קונסרבטיבי, אז אתה לא יהודי באמת. בוא נוותר לך על ההוצאה להורג."

     



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אפיקורס שכמותך

    2. 1

      אבל הם ממשיכים לטעות ולא משנים את טעותם ולכן אנו לא רוצים שטועים יכנסו למדינתינו